SCUARED – 360° kerpėto autochtono

mmPublikuota Facebook paskyroje

Kaip tuščioje vietoje iš nuograužų sukurti naują vertę, vėl prikeltą ir paruoštą naujam vartojimo ciklui? Tą pavyzdingai demonstruoja Scuared komanda, išnaudojanti nominalų vietos antkainį, įgrisusių, bet vis dar paklausiai book‘inamų vardų skautavimą ir tai po užbrendinta prodiuserių ir filmmaker‘ių plejada prastuminėjanti kaip kažką naujo, originalaus, šviežio.

Yra nemažai pavadinimų, kurie kažką reiškia tik Lietuvoje ir tik tam tikruose publikos sluoksniuose, ypač didesniųjų miestų. Tai nestebina, nes sunku išplaukti į platesnius vandenis, kai esi jų simuliakras. Tie pavadinimai dažniausiai tai suvokia ir tą paverčia užpildoma Vasaros Terasa ir įsirašymu apysmulkiu šriftu į festivaliuko programą, nes juk ‘paremkite vietinę sceną’, ‘palaikykite vietos muzikantus’.

Gausybė grupių, gyvavimą palaikančių tik per tai, jog joms pasiseka pasigauti kokią nors dar vieną eilinę, bet masyviai pagaulią indie rock/pop srovę ir su ja įsikarti į čia-ir-dabar gūsius šioje šalyje. Labiau stebina tai, kad rieškutė tų grupių kažkodėl vis dar aktualios. Turbūt todėl, jog stiliaus horizonte nebeatsiranda (veikiausiai dėl to, kad tą indie masalą jos velka jau dešimtmetį ir daugiau), vadinkime, konkurentų. Todėl tos grupės taip ir šliaužia per ‘[…] pristato naują dainą/klipą’ antraštes, surengia dar vieno greitai atsikratomo EP pristatymą, ir toliau melžia savo vardą, tampantį prekės ženklu.

Štai, Freaks On FloorColours of BubblesDeeper Upper – iš esmės viena grupė trimis pavadinimais.

Ir čia Scuared įžvalgiai įstoja timptelėti tešmenį abipusei naudai: prijungia tiems projektams dirbtinį gyvybės palaikymo aparatą apie save priminti… vieni kitais ir vieni kitiems. Publikai įdomu, publika žavisi – scenos pažibos savitai interpretuoja kolegų kūrinius, pateikia savo versijas. Kaip muzikiniai produktai jie visi iki vieno nėra vykę ir įstabūs, tačiau tą lyg balioną palubėn iškeliamą vertę labiausiai Scuared iniciatyvoje sukuria vaizdinis akompanimentas.

Muzikinis klipas nuo pradžių pradžios funkcionavo kaip medija garsui prasimušti į vaizdinę orbitą. Dainai suteikiamas naujas mediumas, atšaunantis sklendę muzikinės sampratos plėtrai ir apdorojimui. Tuo galima nesunkiai pasinaudoti, kuomet išgaunama vidutiniška, trečiarūšė muzikinė prekė, bet šiai klipas nufilmuojamas išties profesionaliai, su visa priderama mizanscena, nedrebančios rankos operatoriaus darbu, parinktu patraukliu apšvietimu ir netradicinėmis, netikėtomis, bet atpažįstamomis ir urban mitologija apdangstytomis lokacijomis. Žmonės klipe stebi Solo Ansamblis ar kokį kitą klaikų karikatūrinį electro-clash’inį Depeche Mode ‘Violator‘ bazės nupiginimą, ir, atrodo, nesusipranta, kad girdi devintą vandenį nuo kisieliaus.

Kiekviena kol kas pasirodžiusi šio kvadratinio projekto daina stringa tarp dantų kaip ne iki galo termiškai apdorotas mėsos šliosas – tą galima atsekti pažvelgus, kaip spėriai chebrytė paleidinėja klipus: intervalai išties ne per ilgiausi. Nes kurgi išsitrauksi produktyvumo adatą.

Dar mėginama sužaisti žanrų supriešinimu: Mesijus atlieka roko grupės dainą, tokiu atveju ieškoma subversijos, dairomasi išradingo pritaikymo, o jei jo nėra – viskas nubraukiama ir numojama, kad ‘Mesijų ne kiekvienam suprasti’, ‘tam reikia pribręsti’, nors toji daina savąją prabą užsidirba tik per charizmatišką jo figūrą, kuriai pakanka porai minučių užkurti kelių barstomų žodžių hipnozę ir tai jau, neišprusėliai, yra aukštesnis lygis, avangardinis repas, diagnozė – menas.

Šiosios kvadratinės lygties formulė ir sprendinys paprasti: suburti nupenėtai aprūpintą komandą, pasikviesti senstelėjusius-bet-dar-turinčius-parako (kaip SSG Svastikos Sukitės Greitai, ir tuo atmatai Ramanauskui reakcingai ant trumpesnio pavadžio išvesti praeities šešėlį) vardus, juos sukergti su ką tik spindesį įgavusiomis Marijos žemės naujienomis ir užvesti audiovizualinį circle jerk‘ą, išradinėjantį pakaitalus tam, kam būtų iškilusi grėsmė netrukus pasitraukti užmarštin ir galbūt užleisti vietą išmanesniems eksperimentams. Nebesikuriant naujam, senąjį reikia reprodukuoti, bet tas, kas tęsiama, kol kas akumuliuoja pakankamą pelną iš IQOS‘ą prisidegančių mados žudikų.

 

Refrenų Pelenguotė

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.