Outsider house paklydimai tinkama kryptimi

Reakciniuose kritikos bėdžių (daugiausiai pagyvenusių baltų dėdžių) suokalbiuose pasigirstant, kad komunikacinių formų prieaugis suluošino identitetą, kaip tvarų, rafinuotą konstruktą, bei nukankinęs ir estetinę plotmę, kaip maištaujančią rezistenciją, tuo pačiu pateisinančią hegemoninius būvius, suteikiant jiems naują optiką save perdirbti ir asimiliuoti ‘kaip pasiekti vaikus’ kalbėjimui. Šie pagraudenimai retai pastebi akivaizdžią išvadą, kuri per kūkčiojimą nenutupia periferijos ribose – dabartinė būklė kuria kitas žaidimo taisykles, kur mitinio herojaus vaidmuo šūdą tebereiškia. Taikstytis su senomis informacijos surinkimo formomis dabar reiškia viso labo atsitraukti į nostalginę distanciją susišauti lengvai sugromuluoto atsitraukimo kaifo, arba, kitoje monetos pusėje, perdėtu patosu girti išvarytus praeities vaiduoklius, atbuvusį VH1 logikos tinklelį laikyti impotentiniais artefaktais, praradusiais savo hormoninę varą taip, kaip tai prarado laku supurkštas muletas, neveiksnus net kaip ezopinė pasakėčia, demarkuojanti zonas, kur geriau nežengti net prieš savo valią.

Bendras varomasis praskydusio identiteto motyvas – istorijos pavertimas randomizuota revitalizacijos sfera, paverčiant ją neperdirbamų kičo atliekų konteineriu. Užuot generavusi įtampą ar prieštaravimus, ši mieliau kuria asambliažinius pleistrus toksinių vočių pridengimui, manydama, kad nuodingos jų išskyros neutralizuosis.

Delroy-Edwards-Converse-UNDEFEATED (1)

Outsider house, tokiame Overton‘o lango paspartintame vartojime, nors ir atsiduriantis po subendrinta, lengvai vartotojui pasiekiama etikete, nėra vienadimensinis fenomenas, bet tam tikras informacinis kontraktas su daugybe skirtingų, viena kitai prieštaraujančių linijų, pasirodančių kaip perpleksiją keliančios nesudedamos dėlionės detalės, agresyviai neutraliame medijos debato klimate. Tačiau toli gražu tai nėra vien tik neformalus kontrarianiškumas ar nepagarba skaitmeninės sintezės kuriamai iliuzijai (tai, dabar jau sunkiai pamenamais iki-youtubiniais laikais darė mash-up ironiškieji diletantai), anaiptol – jos performansas tampa tapimu prieštara, neišvengiamai įsisukančia į šviesos jungiklio efektą, dominuojantį nūdienos klikosferos būklėje – daugybėje takų, vedančių ten pat – į niekur, bet klausimas yra, ne ar šviesa išsijungia, blykčioja ar dega pastoviai – ‘paprašyk ir aš išjungsiu paklausos-pasiūlos santykyje’ – bet tai, kas vyksta nepaisant to – kokia kompozicinė erdvė kuriasi kaip smaugimo produktas, pašventintas koroziniu lo-fi prakaitu, švęsdamas logistinių muziką perduodančių kanalų nykimą.

Terekke’ės ‘Pf pf pass‘ sukonkretina transformacine linija sekantį perrašymą iš house į outsider house. Atakuodamas naivia house klišių rinkinio parodija, gabalas palengva pradeda irti, tačiau viena kitą atspindinčių frazių kuriama nepatogaus trapumo atmosfera ir jo išcentruota integracija toliau stumia gabalą pirmyn kapoto funk’o ritmo pėdsakais. Gabale naudojami triukšmo pjūviai, žinoma, nėra naujovė: minimal techno ar microhouse prodiuseriai naudojo triukšmo elementus, tokius kaip čirpimas, traškesys, spragsėjimas garsinės paletės įvairovei sukurti dar nuo ankstyvojo dešimto dešimtmečio – lervinės lipimo iš ekstazio prakaito erdvių stadijos (paprasčiausiai interneto archyve atkasami to pavyzdžiai – Oval ar Farben), tačiau garsinė jungtis nėra tiesiog ‘garsų sukoduota aplinka’, bet tai, kas patiriama kaip vieninis estetinis elementas garsų spiečiuje, kuomet formos gali būti suprastos pagal jų integravimąsi į kompoziciją pagal savų savybių apnašas.

Išdalintos elementų tėkmės klausytojui užkraunamos kaip laikinų problemų virtinės ar išskaidyta srautinė informacija. Ši tarsi niekad taip ir nesusiformuoja į objektą, mutuodama bandant ją sugriebti kaip kolektyvią dėmenų sumą – sudedant subliūkšta į iškraipytas formas, kintančius dažnius ar frazes. Dėmenų sudėjimas iš esmės nepriveda vien tik prie kiekybinio darinių prieaugio – dar vieno fliuso ar bangos lūžio įtrauka įgija naują potencialų taką pasišalinti po savimi paliekant nunulinimą, atšaukiant savo tąsą arba sustiprinti sekančios efektyvumą. Tirpstančios efemerinės struktūros tampa ne tik input/output duotimis, bet ir sekomis klausytojo gebėjime klausyti.

Tokia kompozicinės įtraukos tvarka suveda manipuliuojamą medžiaginį chaosą į jo tęsinius, kuriančius nuosavas aplinkas, nepertraukiamame judesio fliuse, jautriame persikertančiomis variacijomis. Prekariška jungčių būklė neretai pasiduoda tik apytiksliai variacijai, kurios kodai tarsi stringa pasikartojimuose, neprasistumiančiose tranzicijose, prieštarose be išlaisvinančios sintezės ar nyksmuose į orinę neapčiuopiamybę.

09310027

Outsider house, banaliausia bei tuo pačiu minimaliausia prasme yra galvosūkis, atiduodamas į masių rankas, (bebūtų tai į smartfounus nulindusių ir avitaminozės nualintų perkarėlių grupelės, ofisinių atbudėlių ciniški sambūriai rodant pirštais į kiekvieną tropą, suvokiamą kaip klaidą, ar negrynakraujų šyzikų minios kartu-atskirai prie kompo ekranų) grasinantis ir tuo pačiu tampantis estetinės legitimacijos įrankiu – naujų žinučių suvedinėjimas iš skirtingų informacijos ir kodo šaltinių tampa naujos komunikacijos steigimo sąlyga – interaktyvumas, nūdienos pašeipintų šeiperių raktažodis, nebūtinai susišaukia su kiekvieno iš interakcijos žaidimo lauko išmesto prašalaičio ‘atkūrimo’, kaip koncepto suvokimu, malonume, įgytame narpliojant įmanomus kontekstus tarp fragmentuotų gemalų, užuot paskirus dėmenis jungiant į nuosavybės traukulių krešulį, angažuotus kelionei interneto metrikų verpetuose.

Kompozicija čia tampa priešstatu įprastiems pasidalinimams vaidmenimis – prakaituoto, aklinoj tamsoj įsikūrusio, apsitarčialinusio maniako ir foninio čilintojo klausytojo. Klausyti – tai tuo pačiu perrašyti, tampant aktyviu kūrybiniu operatoriumi, ko pradžios, bebūtų jos naiviai nekoherentiškai išvapėtos ar perteiktos protektyviai trapia forma, jau įgauna pagreitį, savo išspaudomis gaminant liejinį ‘specialisto prodiuserio’ karstui.

R-6752464-1430491381-6766.jpeg (1)

Vienas komentaras

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.