Pakalbėkime apie išklerusį post-truth kaleidoskopą muzikoje

Publikuota Facebook paskyroje

Peste Noire — tarp scenos interesantų ganėtinai žinomas prancūzų fašistinio black metal (tokia simbiozė kur kas ekscentriškesnė, nei kad, tarkime, ne taip seniai panaši aprašytoji) projektas, iki praėjusių metų besilaikęs šio žanro normatyvų, kol išleido dviejų dalių konceptualų albumą, viršelyje vaizduojantį dvi galvas: grupės lyderio veidą ir derogatyviai iššieptą juodaodį su vergovę simbolizuojančia grandine ant kaklo (pastarasis galimai yra tas pats prancūzų muzikantas su užrioglinta blackface pajuoka). Albumas, pristatytas kaip ‘split’, išleistas padalinus į ‘Traditional’ pusę, įgrotą ortodoksiškesniu black metalo draivu, ir į ‘Degenerate’ sekciją, šį stilių išverčiant į kietakakčio trap repo klampumą, į ką ir nurodo ‘juodaodis’ viršelyje, matyt, ne be tikslo primenantis MC Ride iš Death Grips.

Tačiau tokia neatmatomo nacionalsocialistinio ir rasistinio, žvairai nuskenuotų trijų sakinių iš biologijos vadovėlio savo iki tol turėtoms pažiūroms pagrįsti, pseudomokslo plokštė viršelyje (labiau skirtame padaužiškai patrigger’inti liberalus), pelnytai praignoruota muzikinės bendruomenės, naujausiame Peste Noire single ir klipe buvo išmainyta į atseit pasipriešinimo ugnelę turintį sužadinti ir neatžagaraus vožtelėjimo galvon dėl savo emocinio manipuliatyvumo nusipelnusį folk rock‘ą, kuriame išreiškiama adoracija Prancūzijoje prasiautusiai ‘geltonųjų liemenių’ protestų bangai, tuo pačiu susiejant šį politinio pasipriešinimo veiksmą su 1871 m. Paryžiaus Komunos įvykiais.

‘Geltonųjų liemenių’ protestai yra sudėtingas ir politiškai daugialypis margumynas, kurio ultradešinieji ksenofobiniai komponentai čia selektyviai, pritaikant savo medievalistiniu nativizmu įjaudintam muzikinio projekto ruporui, ekstrapoliuojami visam judėjimui. O Paryžiaus Komunos įvykiai, visada funkcionavę kaip orientyras visam pluoštui politinės kairės krypčių, čia artikuliuojami kaip nupušusio ‘anarchistinio’/ultranacionalistinio (Peste Noire save pristato, kaip dešiniojo/nacionalistinio anarchizmo (!) proponentus, tuo pačiu advokataujančius už iki-revoliucinės luominės santvarkos sugrąžinimą, vien kame jau nestinga oksimoroniškumo) istorinio naratyvo elementas, aukštinantis prancūzų liaudies maištingumą, jai visada atsisakant keliaklupsčiauti tiek prieš politikus, tiek prieš įvairius kitokios odos spalvos įsibrovėlius — visus, kurie nori primesti išdidžiajai baltajai tautai savo valią.

Klišėmis deklamuotas burpimas žabtais apie laisvę tampa tuščia savideterminacija vien tame, kad esi balta skūra apsuktas frenologinis skilandis, bandant manifestuoti naivią transgresiją — laisvą tiek, kiek siekia būti parištam džiūti ideologiniame sklepe. Beje-deja, net ir anapus politinius fenomenus hi-jack’inančio fašių folkroko, sutepto juoduoju pesto padažu, n(eb)ėra ir padorių muzikinių grupių, kurios save eksplicitiškai pateikinėtų kaip kairiąsias — dažnai jos tokios pat pajacinės, kaip ir identitarinės dešinės.

Ar ši oportunistinė ‘anything goes’ painiava, nuosekli sau pačiai tiek, kiek ji randa laikiną paspirtį esamų prieštarų pakurstyme ir pralenkianti eilinį pabadymą pirštu ‘ė, žėkit kaip fašiai fašina’ — dar vienas naciukų savybės aproprijuoti svetimas pastangas tęsinys, ar ant kalvos pasilypėjusi dešinioji ‘tautos vienybės bendriems interesams’ romantika, ar tiesiog post-truth matricoje nebediferencijuojami aesthetics ir politics taškai, dabar alt-right šūdlaidoj atsidengiantys etnofuturistinio burbulinado kryptimis, reikalaujančiomis ‘pagreitinti nacionalizmą’?

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.